Another internal case-study project of Pyco Flash team to research multiplayer game with Red5. This is a 2D top-view real-time shooting game whose gameplay is similar to CS2D – you control your character moving round with WASD keys and aim and shoot with your mouse. The game showcases real-time synchronization among clients in a precision and fast-pace environment. The team have learnt a lot from the book ActionScript for Multiplayer Games and Virtual Worlds and apply what we learnt successfully to this game.
I designed and proposed the game concept and detailed requirements. I also joint to develop the character control and foundation of client-server synchronization.
My roles: system designer, technical supporter
Tech notes:
- Pyco Flash Framework – based on PureMVC
- Red5
- TweenMax
- Realtime multiplayer synchronization
Chào Thanh, cho mình hỏi bạn dùng thư viện hay cách gì để realtime synchronization vậy?
ReplyDeleteĐây là dự án để nghiên cứu nên phần đồng bộ thời gian thực nhóm mình code mọi thứ từ đầu chứ ko dùng thư viện. Phần này vận dụng lý thuyết mô tả trong chương 7 của quyển sách nói ở trên. (Bạn có thể tìm và tải quyển sách đó trong diễn đàn vnfx.com)
ReplyDelete